Lasītprasme ir viena no būtiskākajām cilvēka dzīves prasmēm. Kā skolēniem palīdzēt to apgūt viegli un ar prieku? Kāda ir skolotāja loma šajā procesā, kādi rīki ir pieejami un kādus rezultātus iespējams sasniegt, ieviešot brīvās lasīšanas pieeju? Lekcijā skolotājiem un pedagogiem par brīvās lasīšanas metodi autore dalās ar šīs pieejas teorētisko pamatojumu, praksē gūtajiem secinājumiem un konkrētiem ieteikumiem veiksmīgai metodes ieviešanai mācību procesā.
Metode aprakstīta diplomdarbā, izmēģināta praksē, kā arī veikts pētījums ar 420 skolēniem visā Latvijā sadarbībā ar lasītveicināšanas biedrību “Mr. Page” 3.–5. klašu skolēnu grupās.
Nodarbības laikā autore iepazīstina bērnus ar grāmatas "Pagalma enciklopēdija tapšanu, galvenajiem varoņiem, pārsteidzošiem dabas faktiem un āķīgiem jautājumiem par pavisam parastām dzīvam būtnēm. Pēc stāstījuma bērni kopā ar rakstnieci origami tehnikā veido paši savu galveno varoni un kopā domās tā piedzīvojumus.
Nodarbības laikā autore iepazīstina bērnus ar grāmatas "Sirdslietas" tapšanu, lasa fragmentus no grāmatas, iepazīst grāmatas tapšanas posmu no idejas līdz lasītājam, izpēlē aktivitātes un no krāsaina papīra veido origami tehnikā paši savas sirdis.
Nodarbība paredzēta pirmsskolas un sākumskolas vecuma bērniem.
Nodarbības laikā autore stāsta par trīs grāmatu "Plastmasas huligānu" tapšanu, iepazīstina ar grāmatu varoņiem, iedvesmas rašanos un dabai draudzīga dzīvesveida nozīmi. Autore atklāj maz zināmus faktus par dabas piesārņojumu un kopā ar bērniem risina krustvārdu mīklu un meklē atbildes, "kā darīt labu dabai" vai radošā darbnīcā veido no dažādiem plastmasas priekšmetiem paši savus plastmasas huligānus.
Nodarbības laikā autore stāsta grāmatu sērijas "Jannis un Čapa" tapšanu, iepazīstina ar grāmatu varoņiem, grāmatas tapšanas gaitu un stāstu. Kopā ar bērniem meklē atbildes uz krāmu vīriņa Čapas uzdotajiem jautājumiem, veido paši savu krāmu vīriņus un spriež par to, kā būtu dzīvot pasaulē, kurā viss notiktu ačgārni.
Nodarbība paredzēta pirmsskolas un sākumskolas vecuma bērniem.